DwemerManiac

Newbie
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

About DwemerManiac

  • Rank
    Citizen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Did anoyone find a way to enable any kind of saving game in custom projects? There must be some kind of trigger, like in elevator in Tower---game was savibng each time player used the elevator. Such kind of trigger, box, zone to get in order to save game would be very helpful. Maybe im wrong but think DevTools hwere arent so popular as in for example Skyrim, cause there is no way to make bigger stories, questlines. There is a lot huge, nice done maps, locations whcich could be a base for bigger story, chain odf quests BUT nobody does such big quest lines cause players would have to go through them during one playing game time. Even I would try to do sth bigger but there is no sense if players canno't play it multiplie times, going deeper into storyline and gathering, killing zeds as long as thhey want,lvling skills, etc. What is the sense now , for example for lvling skills in such custyom game if it all will be wiped the moment I push QUIT game? I don't know anything about programming but I believe here are many skilled people who could find out sth like that? I dont even know if it is possible, if we have access to such code of original game. Or maybe there is already some solution for that problem? Like many others here, I have lot of ideas, but dont see sense to waste so much time if there will be no option to save custom game= to allow slow, day by day progression and fun with one custom game,lvling character, gathering,etc.
  2. Witam serdecznie. Dwa pytania do Twórców gry, dotyczące zapisywania postępu customowej gry i rozwoju Developers Tools: 1.Czy Twórcy planują podpowiedzieć nam, podsunąć sposób na zapisywanie gry tworzonej w DevTools? Zastanawiałem sie dlaczego nie powstaje dużo więcej modyfikacji do DL, tak jak chociażby w przypadku zabawy ze SkyrimCreationKitem. Trochę posłuchałem różnych opinii i również uważam, że brak możliwości zapisu w tych grach podcina skrzydła tym, którzy nad ich kreacją przesiadują dziesiątki godzin. Jest wiele wspaniałych, rozległych map, które aż proszą się o zaimplementowanie w nim całego szeregu questów. Mapy, do których( jak do gry) przysiadał by człowiek na 1-2 godzinki każdego dnia aby powoli, bez pospiechu kulać sie do przodu z fabuła i rozwojem postaci. Ja najwyżej nie zawsze mam czas przechodzić custom mapy w całosci, a zaczynać od nowa po raz n-ty to nic miłego. Jest wiele projektów, nad którymi posiedziałbym (grając czy współtworząc) z myślą o dłuższej, wieloetapowej zabawie, a nie jednorazowej akcji. A ile razy coś wyskoczy i czowiek musi sie oderwać od kompa lub po prostu skonczyc granie na dany dzień;)? W grze mieliśmy chociażby taki "wymuszony" autozapis za kazdym razem gdy podróżujemy windą w Wieży. Czy nie da rady zaimplementować w DevToolsach jakiegoś triggera, boxa po uruchomieniu którego (użycie-jak z tym teleportem przy drzwiach windy, wejście w zasięg ) gra będzie zapisywana. Wydaje mi się, że wznieciłoby to nowy zapał nie tylko w pomysłowych twórcach nowych projektów ale i graczach, którzy chętniej pograli by dłużej niż na jednym posiedzeniu w ulubione mapki. 2. Czy może od razu , z góry można nam powiedzieć, że takowej opcji na pewno, nigdy w DevToolsach nie bedzie? Najwyżej człowiek by wiedział na czym stoi. pozdrawiam