Sign in to follow this  
Followers 0
bognar

Narzędzia Developerskie

20 posts in this topic

Witam.

 

Mam pytanie:

 

Czy będą może jeszcze jakieś tutoriale odnośnie edytora?

 

Własnie robię mapę ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak dodać/zrobić skrzynię z brońmi. (otwieramy skrzynię a w środku leży sobie jakaś broń. Jest możliwość ustalenia jaka broń ma być w danej skrzyni?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, tylko, że raz coś załączyłem że po wrzuceniu takiego autobusu miałem strzałki odpowiedzialne za np siedzenia, drzwi, szyberdach ale całości już nic nie dało rady ruszyć o to mi chodzi a może to był jakiś bład i tego nie powinno być  ////włączenie edit universal shapes daje podobny obraz  ale nie ma strzałek

Edited by mandragora310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dole edytora na pasku statusu po prawej stronie jest kłódka. Upewnij się że jest czerwona. Jeśli nie - kliknij na nią. Czerwona kłódka pozwala zaznaczać całą grupę obiektów, natomiast niebieska - jej elementy. Można też używać do jej przełączania skrótu klawiszowego X.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem! po prostu nie wiem jak dodać do skrzyni :

 

1. animacje otwierania

2. żeby w tej skrzyni coś było do zabrania tak jak np. bagażnik samochodu :(

 

w katalogu: "Steam\steamapps\common\Dying Light\DevTools\workshop\[PROJECT_NAME]\data\scripts\inventory "

 

nie mam żadnych plików ze skryptami :(

 

Poczekam aż będą jakieś konkretniejsze tutoriale :/

Edited by bognar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasubskrybuj sobie na Warsztacie tę mapę:

 

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=424428477

 

Potem zainstaluj sobie ten projekt (uruchomedytor, wybierz tę subskrypcje i naciśnij Install Project). Następnie wejdź do wspomnianego katalogu - dokładna ścieżka powinna być podobna do tej: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Dying Light\DevTools\workshop\Developer_Tools_Example\data\scripts\inventory i tam powinieneś znaleźć te skrypty - 5 plików.

 

Skopiuj je sobie do swojego projektu w taki sam katalog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy tym miejscu są skrypt:

 

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\workshop\content\239140\424428477\data\scripts\inventory

 

Istnieje w ogóle taki katalog w tym miejscu, w katalogu Steam'a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dole edytora na pasku statusu po prawej stronie jest kłódka. Upewnij się że jest czerwona. Jeśli nie - kliknij na nią. Czerwona kłódka pozwala zaznaczać całą grupę obiektów, natomiast niebieska - jej elementy. Można też używać do jej przełączania skrótu klawiszowego X.

wszystko ładnie, ale nie idzie przestawić elementów składających się np na domek przestawienie okna, drzwi itd, Pytanie: będą kolejne poradniki na youtube ?, przydałyby się te bardziej zaawansowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracujemy nad następnymi poradnikami. Aby przestawić okna w dostępnych w edytorze grupach trzeba je najpierw zduplikować. W tym celu otwieramy okno Objects (na pasku narzędzi trzy skrzynki) wybieramy interesującą nas grupę, klikamy prawy przycisk myszy i wybieramy Duplicate .eds File. Po zduplikowaniu grupę można otworzyć i dowolnie edytować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra z budynkami poszło. Wiecie każdy chciałby coś super zrobić ale trzeba od czegoś zacząć np

- zrobienie auta pułapki

- edytowanie aut np otworzenie drzwi, wywalenie ich obok, otworzenie maski

- edytor terenu, jak to się odbywa

- przenikanie tekstur np kupa gruzu a wokoło trawka

- czy jest jakiś brush do kładzenie np trawki  ///kładzenie tego pojedyńczo trochę mija się z celem jeśli teren jest spory

- poruszanie się po tabeli objects , co jest od czego i z czym to się je

- czy idzie sobie ustawić fov, rzut izometryczny, ortogonalny w edytorze ? //znalezione zmiana fov

- w folderze meshes nie ma wszystkich obrazków z obiektami, nie wiadomo co się bierze

- wstawianie własnych modeli i podpięcie animacji z modelu z gry, to może długo trwać

- rozwalenie muru np w tunelu jak to było w zadaniu w grze grze ganiały przemieńce a musiałem podłożyć bombę

- łagodne tworzenie zakrętu ///zmiana kąta obrotu // znalezione kąt obrotu

- najczęściej spotykane błędy, przed czym się bronić co sprawdzać po 10 razy, sposoby rozwiązania najczęstszych problemów

Edited by mandragora310

Share this post


Link to post
Share on other sites

- zrobienie auta pułapki

 

W kolekcji traps i na mapie jest przykładowa, nazywa się: pursuit_breaker_car_a.eds. Na chwile obecna proponuję zapoznać się z jej konstrukcją. Jest to dość skomplikowane zagadnienie. Postaramy się przygotować pod to poradnik.

 

- edytowanie aut np otworzenie drzwi, wywalenie ich obok, otworzenie maski

 

Aby edytować przykładowe grupy obiektów, trzeba je najpierw zduplikować. Zduplikuj sobie przykładowe auto i wyedytuj je jak chcesz. Podobnie jak budynki. Jak wyedytować grupę? Zapraszam do FAQ: http://steamcommunity.com/workshop/discussions/-1/611703999966865614/?appid=239140

 

- edytor terenu, jak to się odbywa

 

Na chwilę obecną nie jest możliwa edycja terenu. Pracujemy nad tym.

 

- przenikanie tekstur np kupa gruzu a wokoło trawka

 

Jest to powiązane z terenem.

 

- czy jest jakiś brush do kładzenie np trawki 

 

Jak wyżej.

 

- poruszanie się po tabeli objects , co jest od czego i z czym to się je

 

Postaramy się przygotować poradnik. Co konkretnie chciałbyś wiedzieć?

 

- czy idzie sobie ustawić fov, rzut izometryczny, ortogonalny w edytorze ?

 

Użyj prawego przyciska myszy w lewym górnym rogu okna widoku mapy. Znajdziesz tam kilka opcji związanych z kamerą.

 

- w folderze meshes nie ma wszystkich obrazków z obiektami, nie wiadomo co się bierze

 

Trzeba sobie je wygenerować. Jak to zrobić - odsyłam ponownie do FAQ.

 

- najczęściej spotykane błędy, przed czym się bronić co sprawdzać po 10 razy, sposoby rozwiązania najczęstszych problemów

 

Staramy się wypisać to w FAQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś z tym podglądem jest nie tak u mnie bo generuję sobie obrazki ale w nowym projekcie ich nie widać, pomęczę to dalej, zobaczymy co z tego wyjdzie, a nie dałoby rady jakiś mirror do folderu z wszystkimi zrzutami w meshes, robię je ale liczba jest przytłaczająca

 

// nie ma gdzieś opcji automatycznego generowania podglądu dla reszty siatek, męczę to juz cały dzień a nie wiem czy jestem w połowie, sprawa kolejna w tym podglądzie mam znacznik od strzałek, idzie to jakoś wyłączyć ?

Edited by mandragora310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem w FAQ - wygenerowane podglądy są per projekt. Aby były widoczne w innych - trzeba je przenieść do odpowiedniego katalogu edytora - opisane w FAQ.

 

Znacznika od strzałek można się pozbyć klikając ESC w oknie mapy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z obrazkami do podglądu już sobie poradziłem co gdzie i jak ale te niby strzałki  bo to chyba się odnosi do środka obiektu ale to pewnie sam wiesz lepiej w asset preview, nosz kurde denerwują one no i kiedy można się spodziewać generatora terenu, bo trochę bieda bez tego a wykorzystywanie tego co jest trochę mija się z celem

4QilMjn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejdź w zakładkę z mapą (kliknij na example) odznacz obiekt używając ESC i wróć do zakładki Asset Preview - strzałki już powinny być niewidoczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0