Katoya

Tekstury przezroczyste lub animowane przy własnych assetach? Własne animacje?

1 post in this topic

Witam!

Właśnie rozpoczynam swoją przygodę z narzędziami deweloperskimi do Dying Light i staram się dowiedzieć jak najwięcej o możliwościach tego edytora. Mam trochę doświadczenia w Blenderze i chciałbym zrobić mapę do DL z użyciem własnych assetów. Obejrzałem wszystkie materiały szkoleniowe od Techlandu (Chyba? Widziałem filmiki na YouTube i dodatkową instrukcję w pdf na stronie akademii - jest coś jeszcze?) i prawdopodobnie wszystkie materiały na yt wrzucone przez użytkowników. Szperałem też po forum Steama i tutaj, ale nie mogę doszukać się odpowiedzi na kilka pytań, dlatego pozwolę sobie zadać je teraz ;)

1) Tekstury z przezroczystością - jak najlepiej to ugryźć? Oddzielna tekstura diffuse i oddzielna czarnobiała z maską? Png lub dds z kanałem alpha? Na jakie parametry zwrócić uwagę przy tworzeniu tych tekstur i jak to skonfigurować w edytorze, żeby zadziałało? Próbowałem różnych podejść: przy png i dds z alphą cośtam było wykrywane, ale opacity było albo 100% albo 0% i efekt był dość koszmarny :) Próbowałem użyć czarnobiałej tekstury i podpiąć jako mask ale nie dawało mi to jakiejkolwiek przezroczystości. Bawiłem się blending options i można tym uzyskać ciekawe efekty, ale to nie do końca to, o co mi chodzi. Przykład: chcemy zrobić pajęczynę narysowaną na płaszczyźnie 2D i chcemy żeby jej 'nici' były w połowie przezroczyste, a te części, w których pajęczyny nie ma - całkowicie przezroczyste. Analogicznie do Photoshopa mógłbym zrobić 'add' lub 'multiply inverted source' ale wtedy i tak widać zaciemniony obszar płaszczyzny 2D wokół grafiki - czy to kwestia cienia rzucanego przez tę płaszczyznę?

2) Tekstury animowane - edytor w sumie 'łyknął' mi plik mp4 jako teksturę diffuse ale nie dałem rady sprawić, by to się animowało. Czy można użyć filmu jako tekstury do obiektu? Jeżeli tak, to jak przygotować plik i jak to skonfigurować w narzędziach, żeby działało? Przykład: program w telewizji wyświetlany na ekranie telewizora lub jakaś animacja wyświetlana na horyzoncie, dzięki której nie trzeba tam wstawiać modeli 3D.

3) Własne animacje - w Blenderze da się zrobić animację mesha zarówno jako 'wypieczone' klatki, jak i za pomocą rigów. O ile mi wiadomo, informacje te są zachowane w pliku przy eksporcie do fbx, ale choć dwoję się i troję - nie mogę dokopać się do tych animacji w narzędziach deweloperskich. Czy jest jakiś sposób na przeniesienie animacji z Blendera do Dying LIght Developer Tools? Z tego co widziałem sama armatura jest wykrywana, ale nie wiem, co dalej. Czy powinienem animacje realizować dopiero po imporcie do edytora? Jak się za to zabrać? Jak manipulować kośćmi i zapisać ten ruch?

Trochę dużo tych pytań, ale może ktoś zna odpowiedź na chociaż część z nich? Nie mogę się doczekać, żeby zrealizować swoje pomysły w edytorze, więc będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc :-)

Serdecznie pozdrawiam i (mam nadzieję) do usłyszenia! :)

Good night, good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now