Sign in to follow this  
Followers 0
Szept

Kolce

26 posts in this topic

Czy jest gdzieś jakaś dokumentacja do edtora czy tylko te 17 filmów na YT?
Mam problem ze zrobieniem prostej pułapki. Wstawiam kolce z meshów, ale one nie kłóją. Jakie parametry nalezy im ustawić żeby bohater odstał obrażenia po wejściu na nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma dokumentacji do edytora. Aby gracz dostawał obrażenia, należy wstawić sensorbox.msh ma mapę i zmienić mu klasę na AllLethalObject.

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze takie pytania:

 

1. Chciałbym zrobić poruszające się kolce (np. jak pułapka w Poszukiwaczach zaginionej Arki). Widziałem na przykładzie mapy Find the light, że jest tam wstawiony niewidoczny obiekt z class Quests::QuestMovie, ale nie wiem jak go wstawić (i zanimować), czy da się go też wstawić do kolców? W wymienionej mapie są tylko dla drzwi ustawione.

 

2. Jeśli jest to mapa typu 'przejdź z pkt A do B' to czy coś należy ustawić na końcu żeby się zakończyła? Ustwić to jako quest z zakończeniem po dojściu bohatera w określone miejsce?

 

3. Jak ustawić żeby po respawnie resetowała się cala mapa (np. stłuczone szkło było całe, poruszające się obiekty ruszały z początkowych pozzycji)?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Tutaj masz tutoriale jak animować obiekty: http://steamcommunity.com/workshop/discussions/-1/615085406655899969/?appid=239140

 

2. Nie trzeba, wystarczy, że użyjesz fazy ,goto do punktu B i automatycznie odpalją się creditsy po tym.

 

3. Obecnie nie zrobisz tego, bo nie wspieramy save'ów i checkpointów w customowych mapach. Będziemy nad tym pracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Coś nie działa.

Otwieram pusta mapę.

Wstawiam obiekt, zmieniam class na actor, dodaję new movie z tym obiektem, dodają nowe key dla wszystkich 3 pozycji, zmieniam żółty key, puszczam animację = obietk przesuwa się po mapie.

 

Klikam Play, odpala się gra i obiekt stoi w miejscu.

 

Od razu drugie pytanie.

taki przesuwający się obiekt krzywdy nie robi, tak? Muszę mu dodać ten sensorbox, tylko jak go zanimować? Class muszę ustawić mu na AllLethalObject, więc karierę aktorską mu to zamyka :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Musisz jeszcze dodać film w queście przy pomcocy fazy ,movie.

 

2. Możesz użyć z toolbara narzędzia Attach do Hierarchy i podpiąć sensor lub cokolwiek innego do tego obiektu - będzie animować się razem z nim. Obiekt żeby był animowany nie musi mieć klasy aktorskiej, wystarczy, że ma klasę logiczną, byle nie zwykłe ModelObject co oznacza, że jest statyczna geometrią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robię jakiś błąd w skrypcie, tylko nie wiem jaki i gra się nie kończy.

 

  ,movie _ Movie_01
        ,goto <<final chamber>> SpawnPoint koniec -distance=2
        ,semaphore <<Block game>>

 

Jak to powinno być zapisane, by po dojściu do SP "koniec" level się zakończył?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usunąłem i dalej nie mam zakończenia.

Cały skrypt wygląda tak

<<<?xml version="1.0"?>>>

QuestsDefinitions -level=example

    quest ExampleQuest -final=true
        ,movie _ Movie_01
        ,goto <<final chamber>> SpawnPoint koniec2 -distance=5

 

Postawiłem spawn pointa (niebieska flaga) nazwałem go koniec 2, wpisałem w skrypcie j.w., zapisałem, odpaliłem z edytora grę, przelatują na godmodzie do końca i nie kończy się level.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film jest zloopowany? Spróbuj tak:

 

,OR _

    path

        ,movie _ Movie_01

        ,semaphore _

    path
        ,goto <<final chamber>> SpawnPoint koniec2 -distance=5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Wciąż coś jest nie tak.

To co napisałeś powinienem wkleić pod moim ,goto... czy zamiast tego od razu pod quest ExampleQuest -final=true?

Albo pisze, że nieprawidłowa ilość spacji, albo nieprawidłowy indent :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleluja, wreszcie działa :) Dzięki.

Żeby nie było zbyt różowo to pojawił się inny problem.

Ale to może być bardziej problem ze Steam.

Robię update levelu (z tym poprawionym skryptem) i mapa owszem się updaduje, ale skrypt nie.

Jeśli wrzucam level nie jako update tylko jako nowy wszystko działa dobrze.

:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem który, robię shera z edytora i wszystko leci ok, potem jest informacja, że wszystko poszło. Ale w grze tego nie ma, czyli się nie kończy. Wyłączam subskrypcję i włączam (po zrobieniu update) odpalam grę i skrypt nie działa - nie kończy gry. Wygląda tak jakby wciąż był gdzieś scachowany stary skrypt.
Przy odpaleniu tego samego levelu wrzuconego jako nowy item wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekaj chwile aż Steam'owy Cache się zaktualizuje. Nie zadziała Ci od razu subskrypcja po update'cie. Subskrypcja nie jest tożsama z natychmiastowym pobraniem mapy,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz dać linka do mapki na workshopie? Do wersji po updatcie i wersji wrzuconej na czysto. Przerzucałeś może pliki ze skryptami między katalogami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=473479020

to jest wersja updatowana. Nie przerzucałem żadnych plików, robiłem zwykły share z edytora, ustawiłem nie jako new item tylko poprzednią nazwę mapy z jej steamowym numerem.

Zmiany w opisie przeszły, miany na mapie przeszły tylko nie działa nowy skrypt (animacje działają tylko nie zakończenie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0