Sign in to follow this  
Followers 0
diilmac

Teleport

8 posts in this topic

Cześć, może ktoś by mi wytłumaczył jak zrobić aby po interakcji z npc przenosiło nas do określonego miejsca po czym po zabiciu zombiego przenosilo nas spowrotem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tej samej mapie do miejsca gdzie normalnie się nie wejdzie, czyli podchodzę do NPC, interakcja z nim, przenosi nas w określone miejsce, zabijamy tam cos, po zabiciu przenosi nas kolo NPC. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaramy się przygotować do tego tutorial, bo interakcja z NPC'em to troszkę wyższy poziom i może mi się nie udać tego tutaj wytłumaczyć w samych słowach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a bez interakcij z npc?

na przykład po wejscu na okreslone miejsce albo po kontakcie z jakimś obiektem?

Edited by diilmac

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. Wstaw na pierwszej mapie Sensor z object types i nadaj mu unikatową nazwę.
  2. Dodaj quets na pierwszą mapę (tak jak to zrobić opisaliśmy tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=8Q4CO1yRd7I&index=12&list=PLSjLjgn6LsgviUvhAlaCMZFPhHvi1A9Ul
  3. Niech twój quest będzie zbudowany w ten sposób:
    quest ExampleQuest
        ,goto _ SensorGoTo wejscie -distance=0
    
  4. Stwórz potem drugą mapę, osobny plik na drugi quest na tej mapie w odpowiendim katalogu (pamiętaj aby pliki dla danej mapy były w odpowiednich katalogach czyli na przykład data\quests\map_01 i data\quests\map_02.
  5. Drugi quest powinien wyglądać mnie więcej tak tak:
    quest DrugaMapa -parent=ExampleQuest -final=true -new_map=true
        ,goto _ SpawnPoint MapStart -distance=2
        ,semaphore _
    
  6. Co oznacza tyle że zacznie się on po skończeniu pierwszego questa złożonego z wejścia w sensor i przełączy automatycznie mapę za pomocą parametru -new_map=true.
  7. Jeśli chcesz zrobić powrót na pierwszą mapę jeszcze to w pliku dla pierwszej mapy dopisz quest: 

    quest ZnowuPierwszaMapa -parent=DrugaMapa -final=true -new_map=true
        ,goto _ SpawnPoint MapStart -distance=2
        ,semaphore _
    
  8. I usuń z drugiego questa -final=true, bo teraz ostatnim questem będzie ten powrotny na pierwszą mapę.

Trochę to skomplikowane, ale jakoś damy radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam takie pytanie, jeżeli w edytorze znajduje się item teleport, to możliwa jest teleportacja przy użyciu tego przedmiotu, bez potrzeby używania questów? Jeżeli tak to można by było po krótce wyjaśnić o co chodzi z 2 polami, mianowicie m_hint i m_spawnpoint? (  w obrębie jednej mapy)

Dzięki!

Edited by Etzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można użyć bez questów. Dopiszę to do FAQ. Najwazniejsze jets pole m_SpawnPoint gdzie trzeba poddać SpawnPoint na innej mapie, a z listy m_Map wybrać mapę na którą chcemy się teleportować. W polu m_mapHint możesz dodać ID tekstu ze skryptu, podobnie jak w questach. Tekst ten pojawi się w grze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0