TheReclif

Tworzenie Działających Npc I Zombie

5 posts in this topic

Witam!

Ostatnio postanowiłem stworzyć przy użyciu Dying Light Developer Tools mapę, która miała być zalążkiem dość dużego projektu. Była to mapa testowa do nauki przed wzięciem się na "poważnie" za projekt, ale od początku nie udawało mi się skonfigurować prawidłowo NPC-ów oraz spawnerów zombie. Postanowiłem zrobić listę rzeczy, jakie chcę, by NPC robiły i to samo z zombie:

 

-NPC mają karabiny(wojskowe);

-NPC strzelają zza barykad do nadciągających zombie, którzy wychodzą zza rogu pobliskiego budynku;

-zombie spawnują się w nieskończonych ilościach, ale tak, aby NPC zdążyły zabić tych wcześniej zespawnowanych;

-NPC mają nieskończoność amunicji;

-NPC nie ruszają się z podanej im pozycji;

 

Zadanie niby proste, ale od początku mam z tym problemy: zły skin NPC, zombie nie ruszają się z AI spawnerów i nikogo nie atakują, NPC tak samo(ewentualnie reagują jak się je potrąca). Dodatkowo dochodzi mój brak wiedzy, przez który nie wiem, jak w rękach NPC umieścić karabin(z którego będą mogli korzystać) czy też zrobić niekończące się spawnowanie zombie. Jak na razie jedyne samouczki to 6 filmików od Techlandu, a mówią one o rzeczach oczywistych(bynajmniej dla mnie, weterana silnika Unity). I tutaj zadaję dwa pytania:

1). Czy i kiedy wyjdą kolejne filmiki instruktażowe;

2). Czy ktoś wie, jak można zrobić to, co ja teraz próbuję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1). Czy i kiedy wyjdą kolejne filmiki instruktażowe;

 

Na dniach

 

2). Czy ktoś wie, jak można zrobić to, co ja teraz próbuję?

 

Ja wiem!

 

-NPC mają karabiny(wojskowe);

 

W oknie Assets z sekcji object types wybierz NPC i wstaw na mapę. Potem w oknie Attributes dla tego NPC'a znajdź preset Character zawierający w nazwie "firearm".

 

-NPC strzelają zza barykad do nadciągających zombie, którzy wychodzą zza rogu pobliskiego budynku;

 

Wstaw NPC za barykadami, zombie za budynkiem korzystając ze zwykłego Spawnera z object types. W spawnerze w oknie atrybutów w polu m_ForcedTargetType wybierz NPCs - powinno zadziałać

 

-zombie spawnują się w nieskończonych ilościach

 

Nieskończonych ilości nie zrobisz, ale zrobisz fale. Wstaw zwykły spawner i zmień jego klasę w oknie Attributes na AISpawnBoxWaves. Tutaj opisałem jak można robić fale.

 

-ale tak, aby NPC zdążyły zabić tych wcześniej zespawnowanych

 

Kwestia balansu, musisz to samemu ocenić ile, z jakiej odległości, jakie zombie spawnować, ilu ma być NPC.

 

-NPC mają nieskończoność amunicji;

 

Mają to domyślnie.

 

-NPC nie ruszają się z podanej im pozycji;

 

W atrybutach spawnera odznacz flagą m_CanLeaveSpawner

 

zombie nie ruszają się z AI spawnerów i nikogo nie atakują

 

Zapraszam do FAQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, działa. Mam jeszcze jedno pytanie: w atrybutach NPC znajduje się zakładka Skins. Znalazłem coś, co pasuje do mapy(fanzone_boss), ale po wybraniu z listy dostępnych skinów i odpaleniu w trybie gry skin resetuje się. Czemu tak się dzieje i jak mogę (trwale) zmienić skin NPC na ten z listy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resetuję się, bo nadpisuje go Preset. Znajdź preset NPC korzystający z tego skina i go ustaw dla tego NPC'a. Możesz to zrobić w menu Windows -> Presets. Niestety musisz ręcznie przeszukać każdy. Jeśli powiesz mi jak wygląda ten skin, to Ci podpowiem, który może z niego korzystać. Załącz screena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skin nazywa się fanzone_boss. Ale problem już rozwiązałem. W Presets chciałem coś zmodyfikować, ale nic się nie działo, więc zmodyfikowałem parametr NPC m_AISkinName tak, żeby wynosił "fanzone_boss". Dziwne, bo zadziałało. To znaczy w edytorze jest kimś innym, ale po buildzie mapy zmienia skin na fanzone_boss.

Wielkie dzięki za pomoc. Szczerze: nie wiedziałem, że w Techlandzie mają kogoś do pomocy takim, jak ja. Jestem mile zaskoczony. Jeszcze raz wielkie dzięki i temat do zamknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now